Opakuji zde svůj dotaz poté, co mi zatím na fóru telefonujeme.cz zatím nikdo neodpověděl. Takže se omlouvám těm, kteří můj otravný dotaz už četli tam.
Když jsem si po několikaletém používání různých klonů betamaxu v softwarové podobě pořizoval SIP adaptér, nenapadlo mne, a ani v žádné z podobných diskuzí, jako je tato, nebyla zmínka o tom, že by účtování služby ve formě SIP (bez zapnutého PC) byla jiná než ve formě softwarového klienta (se sluchátky na uších).
I přes drobné pořizovací náklady na hardware (tel. adaptér) mne vidina ztichlého PC a nepřetržité dostupnosti dohnala k realizaci SIP ke klientovi Voipwise, kterého k relativní spokojenosti používám už přes rok ovšem zatím pouze z PC.
Když se mi po malých problémech s nastavením adaptéru podařilo telefonování SIP zprovoznit, měl jsem na kreditu ještě cca 10 € a skoro 100 volných dní. Protože při zapnutém adaptéru nelze soft. klienta spouštět, neměl jsem několik dní na očích výši zbývajícího kreditu a informaci o ceně hovoru - akusticky bohužel při SIP není předávána (na PC je ihned vidět zdarma nebo za kolik/min.). No zkrátka po 2 týdnech jsem zjistil na svém účtu na
www.voipwise.com, že už jsem o 5 € chudší i přes to, že mám nyní ještě 80 dní volných a k FUP určitě nedošlo (mezi ukončením volání na PC a prvním hovorem přes SIP uběhlo 7 dní, jak jsem zjistil teď ve výpisu hovorů). Jediné, co mi nebylo účtováno, je hovor na jiného klienta Betamaxu (aspoň něco).
Jak to tedy je? Používáním SIPu se můžu rozloučit s volnými dny nebo je to jen opět jeden z "malých bordelů" Betamaxu? Pokud by to byla první varianta, asi bych se se SIPem aspoň pro Voipwise (nebo spíš Betamax obecně) zase rozloučil.